onsdag den 19. oktober 2011

Vi dragede mod Machine Raum Festival!

















Tilbage fra Spinderihallerne i vejle. Fantastisk!
Machine Raum festival, (festival for videokunst) var fra mine øjne, den bedste oplevelse med BGK op til nu. Ikke nok med at være i selskab med nogle mennesker der er interesseret i videokunsten, så var der en international omfavnelse fra alle de øvrige deltagere.
På Machine Raum festival oplevede vi installationer, performancekunst, dokumentarfilm, præsentationer af de forskellige skoler/hochshuler og akademier der bevæger sig med kunst både i ind - og udland. De tyske gloser "doch" og "genau" er nu indlært til perfektion.

Det er en anden form for kunst, der for mit vedkommende nu har sat sig som en sød kløen under huden. Jeg har personligt fået smag for videokunst og ser nu frem til de næste par dage i ferien, der for mit vedkommende er dedikeret til et videoprojekt med en anden BGK elev, Ida.
Festivalkvaliterne var der. Særligt herskede et godt festival humør. Alle dagene.
Det er sådan nogle oplevelser, der åbner døre når man er en del af en institution som BGK. Oplevelser der både af - og bekræfter ens interesser og muligheder. Og det er bekræftende!
At blive mere afklaret, det er jo i grunden det, det hele handler om på et sted som BGK.
Denne tur var for mig som BGK elev afklarende; en lille øjenåbner.
Jeg har fundet et nyt medie at lege med.

Da klokken blev sent i Spinderihallerne, kom vi i et andet humør og vi blev venner med vinen. Machine Raum festivallen er en festival der er værd et gensyn hvis man er interesseret i videokunst. Det er sjovt at der i Vejle - som er et usandsynligt sted for kunstforummer - kunne opstå sådan et sjældent og fedt et forum.

Det eneste bebrejdelige var et manglende bad. Det var selvforskyldt og det er en del af oplevelsen. Jeg nød det.
Iøvrigt skylder vi maden på festivallen en lille magelig tanke. Doch.

- Mynte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar